Sånt är livet

Sådär ja...

Kommer till distriktsköterskan.. hon tittar mig i halsen och säger att detta måste göa riktigt ont...
Så hon skickar vidare mig till en läkare.. som tittar mig i halsen, känner lite på min hals och säger att jag behöver ta lite prover...
Då skickas jag vidare till en kvinna som ska utföra dessa provtaganden.. hon säger att jag ska sätta mig i provstolen som ser mer ut som ett tortyr redskap än någonting annat. Hon sticker mig i fingret  och upptäcker att ingenting händer, kommer det inte ut något ( syftar på blodet) halvskriker hon med sin ljudliga röst  varpå hon klämmer  till mitt stackars finger. Jag har väldigt  tunn hud på mina fingrar så detta tryckande slutar med att blodet rinner ner för mitt finger och jag känner mig som en stucken gris. OJDÅ! hon skyndar att hämta ett plåster...
Kan ni förstå min rädsla när hon ber mig att "gapa STOORT" med en topsliknande sak i högsta hugg, duktig som jag är låter jag henne köra ned den i halsen på mig och rumla om. Halft spyfärdig får jag sätta mig och vänta på att läkaren ska få tillbaka provresultatet.
10 minuter senare kallas jag in i hans rum varpå han kolla mig seriöst i ögonen.. jag blir lite rädd.. han såg helt enkelt för allvarlig ut..
" Vi vet inte riktigt vad det här är för någonting så vi måste nog tyvärr hålla kvar dig här i ett par dagar"- vaaaaa??
Ne det var inte det han sa haha luras bara lite!!
" Det är en virusinfektion så du behöver bara äta lite smärtstillande, om det inte går över om ett par dagar så måste du återkomma" är vad han sa...
Så jag spenderade alltså 1. 30 h där i onödan? Fast det är ju försig skönt att det inte var någe farligt!!

Japp sånt är livet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0